събота, 8 декември 2012 г.

Торти, Торти...

Искаше ми се в една обща публикация да обобщя всички торти, които имах да правя за последния месец и половина. Като се започне от тази на свекърва ми, та после съпругът ми, скъпа приятелка и за завършек - прекрасната ми дъщеричка.
Тази публикация ще е посветена обаче на две торти, които трябваше да направя в рамките на ден и половина. Половина, защото втората беше започната заедно с първата, и завършена след дълга обилно поливана вечер :D

На 19.11 съпругът ми имаше Рожден ден. Пожела си торта в червено и черно. Веднага ми хрумна комбинацията от червена основа и черни заврънтулки. Категорично отказах да е със захарно тесто, и кремът свърши работа.
Торта Red and Black
3 готови блата (бях послушна тази година и си пожелах Дядо Коледа да ми донесе нова фурна, та да започна сама да си правя блатовете :) )

За първия крем:
1 л. сладкарска сметана;
1 опаковка подсладено кондензирано мляко
Разбивам сметаната до сгъстяване и добавям кондензираното мляко. Нищо сложно в изпълнението, само дето не ми се сгъсти сметаната. Сложих половин пакетче желатин и на мига ми се получи хубав и гъст крем :)

За втория крем:
1 опаковка краве масло;
2 суп.л какао;
1 ванилия
400 гр.течен шоколад - аз ползвах Финети
Отпуснатото краве масло разбивам с какаото и ванилията. Накрая добавям течния шоколад, който трябва да е също леко отпуснат, а не направо изваден от хладилника ( от къде ли знам :P )

Блатовете са сиропирани със ванилия, 2 ч.л. мед и 1 ч.ч. топло мляко. Разтварям добре меда и с полученото ароматно мляко сиропирам леко първия блат. Покривам с шоколадовото масло. Следва втория блат, който отново сиропирам с меденото мляко. Покривам със сметановата смес и завършвам с последния блат. Тортата е покрита със същия сметанов крем, но предварително си отделих доста количество от готовия крем, който пък разделих на две и оцветих съответно в червено и черно (черното по-малко). Замазва се лесно, и се изравнява лесно. Но се получи лек транспортен дефект, докато тортата стигна до мястото, където празнувахме рождения ден. След бурно и шумно празнуване, заделих 2 парчета, които трябваше да са за наши близки приятели, които трябваше по-рано да напуснат празненството. За съжаление на сутринта нямаше и спомен от тях. Забравили сме да изгоним нахалния съседски котарак, който доволно е облизал целия поднос :)



Торта Номер две!
Ах! Тя беше много специална, планирана и обсъждана преди месеци. Трябваше да е в определен вид и цвят, с определено цвете. Но не винаги се получава това, което планираш и така, както го "виждаш" в главата си.
И така, скъпата ми дружка Маги, която не веднъж съм споменавала с добро (:*)) имаше юбилей няколко дни след рождения ден на съпружеското тяло. Така се случи, че тортата на мъжо трябваше да я правя заедно с моделирането на цветята - едно за миниатюрка и едно за тортата. После заминахме да празнуваме всички заедно, върнахме се уикенда и довърших тортата. Не ме питайте колко ме боля главата...особено след крайния резултат!

Торта Анемония с портокалово изкушение


3 готови блата
За кремът:
1 оп. маскарпоне
500 мл.сметана;
1 ванилия;
1 опаковка шоколад LZ;
половин бурканче портокалов конфитюр
сокът на изцеден портокал;

Блатовете за заливани с ромова есенция, мед и мляко.
Сметаната я разбих на гъст крем, добавих маскарпонето и разбих докато се смесиха добре. След това сложих ванилията и изцедения портокал и след като хубаво се смеси всичко сложих настъргания шоколад LZ и портокаловия конфитюр. Признавам си, че кремът беше експеримент, само обсъждан и бях 100% сигурна, че ще се получи врЪхтЪ.
До тук нищо стряскащо, всичко вървеше по план.
Започнах с украсата. Тортата трябваше да е черна, със захарно тесто и 1 бяло цвете - анемония. Разточих си захарното тесто, но още тогава ми направи впечатление, че ужасно много се лепеше по хартията и точилката и седеше едно стричаво и ронливо. И тъкмо когато реших да покрия тортата....захарното тесто се скъса по целия борд. Как не ревнах, не знам. Бързо реагирахме с Маги, донесе ми сатенени панделки, маскирахме грозната гледка. Но се почувствах уникално зле, че не можах да направя тортата такава, каквато тя си я представяше. Тортата в пълния си "блясък", леко маскирана на Photoshop, можете да видите тук, с прекрасната фотосесия на още по-прекрасната Маги. А специално за фотосесията й направих една малка миниатюрка от кремът и един изостанал блат, нарязан на различни по големина кръгове.



1 коментар:

  1. И двете торти бяха много вкусни! :) Вече обмислям тортата за следващия рд. :)

    ОтговорИзтриване