събота, 7 юни 2014 г.

Свежо лято 2014

Знааам, не е дошло все още това лято. Студено е все още. Дъждовно е все още. Носим си якетата все още. Да, и блузите с дълъг ръкав. Да, и аз мразя това никакво време. Особено като вали ден след ден и няма намерение да се усмихне поне за малко това слънце. Броени бяха дните, в които жегата беше страхотна, излъгах се да прибера всичко топло и меко и сега страдам :D

Но! Това няма да ме накара да спра да мисля за топлото лято, за студените напитки, за домашните сладоледи, за вкусните салати със зеленчуци от двора, за всичко свежо и лятно, което да ни пълни коремите. За това, давам началото на една лятна тематика - Свежо лято 2014.

Първият герой в този топъл сериал, е едно изкушение с дъх на кафе. Аз съм от хората, които не пият кафе, но не защото не го обичат, а защото не им влия добре. Боли ме глава после, лошо ми е, сърцето ми лудо препуска. Но пък обожавам аромата му!
В малки дози ми е супер, и грам в повече и съм пред умиране :)

Фрапучино с течна сметана



Нужни продукти:
пакетче нес кафе
2 ч.ч. прясно мляко (1 и 1/2 + 1/2 за разтваряне на нес кафето)
1/2 ч.ч. сладкарска сметана
захар на вкус или друг вид подсладител
3-4 кубчета лед

Нека млечните продукти да бъдат добре охладени!
Нес кафето се разтваря в 1/2 ч.ч. мляко. Останалото мляко се блендира на максимална скорост, за да стане пухкаво и на пяна, добавя се захарта, сметаната и разтвореното нес кафе и отново се разбива. Накрая се добавят кубчета лед и се разбива за последно. Не всяка бленд машина позволява разбиването на кубчета лед, ако не ви се рискува, просто добавете леда накрая в индивидуални чаши.



Сервира се докато е супер ледено със сламка или топка сладолед. :)

3 коментара:

  1. Аз пък с кафето нямам проблем, обаче млякото много лошо ми се отразява.. Но тази рецепта ми взе ума, ще пробвам при първа възможност :)

    ОтговорИзтриване
  2. Сега има много качествени алтернативи на млякото, ако конкретно прясното не ти се отразява добре. Ядковото мляко също е много вкусно и някак по-засищащо, с кафе може и да е интересно. И соевото не е лошо, аз лично не правя разлика във вкуса :)

    ОтговорИзтриване
  3. Да, с прясното е драмата при честа употреба, но от време на време мога да се поглезя с някоя такава вкуснотия :) А ядково смятам да си направя при първа възможност, много ми е любопитно какъв му е вкуса.

    ОтговорИзтриване