вторник, 25 септември 2012 г.

И пак за чийзкейкът

Това определено е нещо, което обичам да готвя, а и да ям, заедно с мъфините и Банофи пая.



Веднъж започнеш ли да си правиш експерименти със соления привкус в десертите и не можеш да спреш. Да направиш чийзкейк е лесна работа, особено когато Интернет пространството е залято с всякакви рецепти и вариации.

Двата Чийзкейка са правени с една и съща рецепта. Единствената разлика е в заливката - единият е с ванилов крем на д-р Йоткер, а вторият с боровинков конфитюр.

И така нужните продукти:
за бисквитената основа:
150 гр. бисквити;
2 с.л. меко краве маслко.

За плънката:
3 опаковки крема сирене, обикновено;
2 яйца;
150-170 гр. захар; аз намалявам захарта и слагам мед
ванилия;
1 ч.ч. заквасена сметана.

Бисквитите се разбиват в блендер заедно с маслото. В тавичка с ринг постилам готварска хартия и изсипвам бисквитите. Натискам добре към дъното и мятам във фурната за минутки, докато потъмнеят леко бисквитите. Охлаждам и се захващам с плънката.
В купа разбивам крема сиренето, сметаната и захарта (+мед), накрая добавям яйцaтa и ванилията. Изсипвам сместа върху бисквитения блат и пека на 180 градуса за около половин час.

Украсата отново е въпрос на вкус. На мен лично ми допадна най-много с конфитюр, а боровинките определено придават завършек на чийзкейка.
Кремът на д-р Йоткер е ясен, нищо сложно не е. Аз ползвах ванилия. Добре се получи, но ми дойде някак тежка комбинацията от бисквити, чийзкрем и млечно-нишестяв крем.

Няма коментари:

Публикуване на коментар