петък, 26 декември 2014 г.

Домашен микс за горещ шоколад

От много време в полезрението ми са попаднали някои вкуснотии, които традиционно около Коледа бих забъркала. Обичам да експериментирам, особено ако крайния резултат е УАУ.
Домашен микс за горещ шококлад, пфу, нищо особено, нали. Обаче е в пъти по-вкусно, полезно и истинско от пакетчетата миксове, заринали пазара. След няколко часово сортиране и оглеждане на рецептите, а в интернет са безброй, най-накрая се спрях на тази. Да си призная, от както родих, 24 kitchen ми е станал любим канал. И съм си заплюла толкова много рецепти, за жалост от майчинството почти не остана... :)


Домашен микс за горещ шоколад:
4 с.л. натурално какао;
3 с.л. пудра захар;
2 с.л. сухо мляко;
2 с.л. царевично брашно;
щипка канела (не сложих, не ми се връзваше с вкуса);
щипка захар (не сложих, няма нужда просто);
100 гр. натурален шоколад;
добавих от мен 1 ванилия.




Желателно е шоколадът да е седял до последно в хладилника, за да може по-лесно да се наситни в блендера или на ръка с ренде. Аз използвах блендера. Всички съставки сложих в буркан, добавих накрая шоколада, затворих с капачката и раздрусах силно. По рецепта млякото се вари и т.н. Аз обаче ползвам микса индивидуално - всеки да си прави горещия шоколад колкото иска концентриран. А най-пухкав и кремообразен става, когато разбия предварително млякото на пяна, затопля и добавя от сместа. Накрая слагам и сметана и не знаеш кога бурканчето е свършило и забъркваш на ново от микса. Вкусно и лесно! След празниците ще имам/е нужда от строга диета, това на нищо не прилича :D


1 коментар:

  1. Не по-малко вкусно е с мляко и натурален шоколад, но и с канела, на мен определено ми допадна. ;) И подсладих с мед, разбира се. А твоят така ухае от ванилията! :)
    Светли празници, Плами!

    ОтговорИзтриване