понеделник, 13 октомври 2014 г.

Свежо и почти лято - горещ октомври :) И Галет със смокини

Да се разхождаш по чукарите на 12 октомври по потник си е направо чудо. Същото като да гледаш сутринта мъглата и да се надяваш поне малко да се покаже слънцето, а то какво слънце беше!
Вчерашният ден беше прекрасен, летен, горещ дори. Подхванахме една здрава 4 часова разходка по еко пътеките около Нисово. Красота, есенни листа във всякакви нюанси на жълтото падат шумно, реката ромоли, чуват се птички, чуват се и селските животни. Мисля, че всички единодушно съжалявахме, че е неделя и че приказката ще свърши съвсем скоро. Поне събрахме слънце, което се надявам да ни топли до следващите слънчеви дни. И добре, че днес и в града е напекло, иначе щях да бягам обратно. :D



Днешният десерт е колкото слънчев, толкова и есенен. Напомня ми на лятото, защото смокините могат да се заменят с плодове по избор, а смокините пък ми напомнят на есента. От безкрайно дълго време се каня да направя галет. Нещо в месенето все ме притесняваше, а то се оказа лесно, бързо, че и не хапе :D А ако се бях навила и по-рано, можех да оползотворя доста летни плодове.



Галет със смокини
нужни продукти:
1 и 1/2 ч.ч. брашно
2 с.л. захар
1/2 ч.ч. студено краве масло
щипка сол
50мл студена вода
шепа орехи, на едро сначупени

Смокините бяха нарязани на колелца и на ивици, за да оползотворя цялото местенце, а и за да си пуснат хубаво от соковете.

Брашното се смесва със захарта и щипката сол, нарязва се кравето маслко и се размесва на трохи. Накрая се добавя водата и се меси до гладко и плътно тесто. Оставя се за около час в хладилника, след което се разточва на кръг. Плодовете се гарнират в средата, а отгоре натрошавам орехи. След като загънах ръбчетата, притиснах леко смокините и с мокрите си ръце намазах ръбчетата, след което поръсих още малко захар. Хубаво е да се измажат ръбовете с белтък, но аз реших да ги оставя само с аромата на смокиня и поръсена захар.
Пече се на 180 градуса за около 30 минути.





1 коментар:

  1. И аз не съм правила още галет, знаеш ли?:) Все отлагам, явно е нужно вдъхновение, както при теб:). Прекрасно е навън толкова топло, слънчево и цветно... Страхотен галет си направила! Поздрави!

    ОтговорИзтриване